Bom dia Rio!

18 januari 2019 - Rio de Janeiro, Brazilië

Hoi allemaal!

Bezweet, vies en plakkerig ben ik op de bank geploft in mijn hostel. Mijn eerste dag in Rio de Janeiro, en daarmee ook van mijn avontuur, zit erop. Deze dag heeft mij zoveel indrukken opgeleverd, dat ik die gelijk maar even in een blog met jullie wilde delen!

Gisterenavond kwam ik na ongeveer 15 uur reizen aan op het vliegveld van deze indrukwekkende stad. Daar werd ik opgewacht door de chauffeur van mijn hostel. Het was nog steeds 30 graden, dus mijn trui was inmiddels een beetje overbodig. Eenmaal aangekomen sprong ik gelijk onder de douche en schoot ik in mijn pyjama. Maar niet voor lang, want al snel werd ik meegevraagd voor een avondje stappen. Tuurlijk, ik was nu toch al bijna 24 uur wakker. En last van een jetlag had ik niet, omdat het hier maar drie uurtjes eerder is. Samen met vier leuke jongens uit mijn hostel hebben we onze billen geschud in een samba bar, waar een liveband aan het optreden was. Één vrolijke boel, waarbij iedereen op de dansvloer stond. Dat had ik voor geen goud willen missen!

De volgende ochtend schoof ik aan bij het ontbijt en werd ik door een groepje Franse jongens meegevraagd om de stad te gaan verkennen. Vijfhonderd trappen en zweetdruppels verder kon ik mijn armen spreiden onder het grote beeld van Cristo Redentor. En wát een uitzicht! We bezochten daarna de met kleurrijke muurschilderingen versierde wijk Santa Teresa. En toen hadden we wel een echte Braziliaanse lunch met vlees, vis en bonen verdiend. Net als een douche, om zo vervolgens op zoek te gaan naar een leuke tent om wat te eten.

Voor alle prachtige indrukken, zie mijn aller eerste foto’s!

Liefs Juul

1. Opa Dirk en oma Bien:
    18 januari 2019
    Hoi lieve Juul, dat is een hele geruststelling dat je reis zo spoedig is verlopen en dat je het zo naar je zin hebt. Het is tenslotte toch een sprong in het duister in die geheel andere wereld. En.... weer een echt "Julia" blog, goed en vlot geschreven. Prima, veel plezier, slaap lekker voor straks en een dikke kus van oma en mij!❤❤❤
  2. Jolanda:
    18 januari 2019
    Leuk die foto's hoor. Zo te zien heb je het naar je zin.
  3. Ineke Tieman:
    hoi Julia,
    wat fijn dat alles gladjes is verlopen en wat heb je al veel kunnen zien.
    Geniet verder van alles wat nog komen gaat.
    Groet, Ineke.
  4. Linsey Brunekreef:
    18 januari 2019
    Wat fijn dat je gelijk zo leuk en gezellig van start bent gegaan! 🤩 Een goed begin...
    Veel plezier! ❤
  5. Jeffrey Smink:
    Topper! Ziet er goed uit! Veel plezier😘
  6. Laura:
    Wat een heerlijk begin Juul! Enjoy! Liefs xxxx
  7. Oma Janny:
    19 januari 2019
    Dat was al een goede start ,met mooie uitstapjes en ook met gezellig gezelschap ,geniet van alles 😍👄
  8. Bert:
    21 januari 2019
    Heel veel plezier juul gr bert
  9. Arantxa:
    21 januari 2019
    je schrijft echt heel leuk juul lekker genieten en ben jaloers op het weer wij zitten hier morgen waarschijnlijk in de sneeuw.