Barnie goes Ecuador

9 mei 2019 - Latacunga, Ecuador

Hoi lieve lezers!

Het is hier pas negen uur ‘s avonds, maar toch lig ik al lekker in mijn bedje bij te komen van alle gelopen kilometers van de afgelopen dagen. En dat terwijl ik pas nét weer een beetje de oude was na een te gekke Koningsdag aan het strand in Mancora. Fen en ik sliepen weer een nachtje in ons favoriete partyhostel: LOKI LOKI LOKI! Daar verbleven alle Nederlanders tijdens onze nationale feestdag gratis, dus dit mochten we natuurlijk niet missen. Nog maar net aangekomen raakten we verzeild in een kroegentocht en ook de oranje shotjes vloeiden rijkelijk. Ook blèrden we lekker Hollands mee met Wolter Kroes en dansten we op Lil Kleine. Dit kleine stukje ‘thuis’ maakte deze dag misschien wel tot een van de leukste Koningsdagen ooit! Proef wat sfeer in mijn videoalbum :)

De volgende dag stapten we samen met onze kleine kater weer vroeg in de bus. Bye Peru, op naar Ecuador! Onze eerste stop was Guayaquil, waar we Lara van het vliegtuig zouden halen. Na mijn zusje platgeknuffeld te hebben, hoorde ik ineens een bekende stem achter me. En daar stond ze hoor, mijn lieve vriendinnetje Aniek! Ik kon geen woord uitbrengen en mijn ogen niet geloven: wat een mega verrassing! Ons Beijing-team was weer compleet.

Guayaquil bleek niet zo’n leuke stad te zijn, dus al snel vertrokken we weer richting de kust, naar het surfersdorpje Montanita. Daar hebben we lekker drie dagen gechilld en gesurft. Lara en Aniek pakten hun eerste golven tijdens een surflesje en Fen en ik fristen onze Franse techniek weer eens op. Ook moedigden we Ajax aan in een gezellig cafeetje. Na deze relaxte dagen was het tijd om afscheid te nemen van Fen. Een klein beetje verdrietig voelde ik me wel, want na twee geweldige maanden is het toch raar om niet meer samen te zijn. Maar afscheid nemen bestaat natuurlijk niet, want hopelijk komen we elkaar nog tegen in Colombia.

Aniek, Lara en ik reisden verder naar Baños. Na een iets langere busrit als verwacht, werden we ergens in de middle of nowhere gedumpt. De andere bus kwam zo, werd er gezegd. Niet dus. Gelukkig was er een aardige man die ons aan een taxi hielp, waardoor we toch nog onze bestemming bereikte. Baños is een schattig plaatsje waar veel outdoor activiteiten te doen zijn. Zo schommelde we ‘At the end of the world’ en warmden we op in hotsprings midden in de bergen. Ook ziplineden we als aapjes door de bossen. Check mijn video’s voor deze te gekke activiteit!

Zoals ik al zei ben ik lekker aan het bijkomen van een pittige hike. Drie dagen geleden begonnen we aan de Quilotoa-loop, een hike die ons via authentieke dorpjes in het Andes-gebergte naar het Quilotoa-meer zou brengen. Onderweg werden we getrakteerd op prachtige uitzichten en avontuurlijke paden. Ook kwamen we onderweg een aantal gemene, blaffende honden tegen, wat mijn hartslag door mijn vorige aanvaring met deze dieren natuurlijk weer flink deed stijgen. Vooral de derde dag was door het vele klimmen best wel afzien, maar eenmaal bij het helder blauwe meer aangekomen, was dit onze pijn helemaal waard. Weer terug in Latacunga, de stad waar we begonnen, hadden we dus wel een lekkere pizza verdiend. Na een, helaas koude, douche kropen we lekker vroeg onder de wol om ons in te lezen over onze volgende bestemming: Quito BEWARE!

Adios en heel veel kusjes Juul

1. Opa Dirk en oma Bien:
    9 mei 2019
    Hoi lieve kinderen, dat ziet er weer prima uit! En dan: lekker uitrusten na een zware hike. De foto's liegen er weer niet om! Jullie schieten al aardig op richting Colombia. Goede reis verder, have fun en.......take care!!😎👨‍🎓😍♥️🤗
  2. Tante Mini:
    9 mei 2019
    Weer genoten van je verhaal en foto’s. Morgen vertrek ik naar Barneveld voor onze vakantie naar Oostenrijk met je Oma. Lieve Juul nog heel veel mooie dagen en een knuffel van tante Mini
  3. Ineke Tieman:
    9 mei 2019
    Wat leuk dat jullie koningsdag daar hebben gevierd. gezellig met z,n allen.
    Veel plezier verder.
    Groetjes Ineke en John.
  4. Arantxa:
    geniet lieve juul en laar <3
  5. Oma Janny:
    10 mei 2019
    Hallo lieve allemaal ,wat een mooie foto,s wat kleurrijk .Jullie zijn wel aan het klauteren en klimmen geweest ,en dan aan zo,n kabel bungelen ,maar wel een belevenis ,genieten jullie nog maar van alles wat je nog allemaal. gaat doen .dikke knuffel voor allen 😍💝💋
  6. Marijke:
    10 mei 2019
    Weer genoten van deze update! En wat speciaal deze avonturen met z’n drieën te beleven.
    Have fun😍