Lang leve de koning!

24 april 2019 - Trujillo, Peru

Hola amigos!

Inmiddels zit ik aan mijn tweede koffie en probeer ik de tijd hier een beetje te doden. Toen ik gisterenavond in Huaraz de bus in stapte, hoopte ik de bergen en de kou snel te kunnen verruilen voor strand en zon, maar helaas viel dat in het water. De overstap op een andere bus had een erg slechte aansluiting, waardoor ik nu een dagje in Trujillo moet ‘overleven’. Lees: van café naar café hoppen en jullie natuurlijk even bijpraten!

Dankzij een klein irritant hondje mochten Fen en ik nog even in Cusco blijven zodat ik mijn nodige prikken kon halen. We namen ons herstel na de Salkantay erg serieus. Al de verbrande calorieën werden aangevuld met mcflurry’s en de overgeslagen alcoholische drankjes werden ingehaald met wat biertjes. Samen met de Nederlandse Fenna en Anique vermaakten we ons in een Irish Pub en bewonderden we het katholieke spektakel op het belangrijkste plein van de stad. Omdat het bijna Pasen was, vond er een soort ‘Passion’ plaats. Wel vijftig mannen droegen een groot versierd kruis door de stad, om daarna een zegening te krijgen. We sloten onze dagen in Cusco af door Ajax samen met een handjevol andere Nederlanders naar de overwinning te schreeuwen. Proud to be Dutch!

Na Cusco stond Huacachina op de planning: een klein plaatsje omgeven door zandduinen en woestijn. We besloten even lekker helemaal niets te doen en neer te ploffen aan het zwembad in ons hostel. Dit was extra verdiend nadat ik mijn wekelijkse bezoekje aan de gym had voltooid. In de middag trokken we de duinen in. We scheurden in een buggy over het zand en gleden op een board met hoge snelheid van de heuvels naar beneden. Tenslotte werden we, compleet onder het zand, getrakteerd op een prachtige zonsondergang. Dat leverde weer prachtige plaatjes op!

We reisden verder naar Lima, de hoofdstad van Peru. Ook deze dagen stonden in het teken van relaxen en de stad verkennen. Lima heeft prachtige parken langs de kust, waar je heerlijk kunt wandelen en hardlopen. Nelson, een jongen die ik in China heb ontmoet, nam ons mee naar alle lokale restaurants en barretjes. Hier liet hij ons de échte Peruaanse keuken proeven. Ook wandelden we door het oude gedeelte van de stad, met prachtige gebouwen en huizen. Omdat het weer in Lima heerlijk is, genoten we ook van een lekker Italiaans ijsje op een bankje in het park.  Echt vakantie!

Na deze relaxte dagen was het weer tijd voor wat actie. We verplaatsen ons naar het hogergelegen Huaraz, hét hikers-paradijs van Peru. Het hoogtepunt was Laguna 69, een prachtig blauw meer in de bergen van een nationaal park. Een best pittige hike van ongeveer vijftien kilometer, maar dankzij de mooie uitzichten was dit de pijn weer helemaal waard. Samen met twee Duitse en twee Deense meiden was het ook nog super gezellig. Fen blijft nog een dagje langer in Huaraz om de omgeving te verkennen, terwijl ik al doorreis naar Mancora om een paar dagen te surfen en op het strand te liggen. Ook zullen we onszelf daar in onze oranje outfits hijsen en Koningsdag aan zee vieren. Stiekem heb ik ook even het weerbericht in Nederland bekeken, ik zal aan jullie denken ;)

Kusjes!

P.S. Ook niet te vergeten: over vier dagen is het eindelijk zover: LAAR KOMT NAAR ECUADOR! Dit betekent dat het ook mijn laatste week in Peru is, dus nog maar even extra genieten!